Service op afstand
De wereld om ons heen verandert razendsnel. Het “werken” gebeurt tegenwoordig steeds meer op afstand. Dat geldt niet alleen voor kantoorpersoneel, maar ook voor service.
Zo zien we een verschuiving van service op locatie voor digitale problemen naar “telefonisch support” en “remote support”. Dit is vaak voor klanten de snelste en meest voordelige oplossing ten opzichte van het brengen van een bezoek. Ook met betrekking tot continuïteit en hygiëne (Corona), verdient het de voorkeur om zoveel mogelijk op afstand support te verlenen. Dentalair heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd om deze support dienst op hoog niveau te brengen.
Wat is Dentalair Remote Support?
Hulp op afstand of remote support is een dienst van Dentalair die door engineers van onze afdeling Dentaldigit bemand wordt, waarbij digitale problemen voor specifieke apparatuur opgelost kunnen worden zonder op locatie te hoeven komen.
Voor welke specifieke apparatuur is remote support van toepassing?
Remote Support is alléén van toepassing op bij Dentalair aangeschafte digitale apparatuur die valt onder één van de volgende productgroepen:
- Extra-orale apparatuur: OPG- (evt. met Ceph) en CBCT-machines en bijbehorende door Dentalair geleverde software.
- Intra-orale apparatuur: fosforscanners, digitale sensoren en i/o camera’s en bijbehorende door Dentalair geleverde software.
Updates voor de hierboven vermelde software vallen hier niet standaard onder, hier kunnen aparte kosten voor in rekening worden gebracht.
Hoe werkt het?
Remote support is heel simpel. Het enige dat nodig is, is een werkende internetverbinding zodat u ons Remote Support programma kunt downloaden en installeren. Dit programma zorgt voor een verbinding tussen uw computer en de computer van onze engineer. Het installatieproces duurt nog geen 5 minuten!
Het werkt als volgt:
- Neem contact op met Dentalair en vraag naar een van onze Dentaldigit medewerkers.
- Leg het probleem aan ons uit en wij beoordelen of het remote onderzocht kan worden en of dat er een afspraak op locatie nodig is. Wij zullen u wijzen op de kosten van onze remote service.
- Wij zullen u verder wijzen op uw verplichtingen inzake het delen van privacy gevoelige informatie en de AVG wetgeving.
- Wij maken u wegwijs bij de installatie van de Remote Support software.
- Wanneer de installatie is voltooid, maken wij verbinding met uw computer en zullen wij het probleem onderzoeken en indien mogelijk vanaf afstand verhelpen.
Betaling en tarieven
Op basis van de bestede tijd worden vanaf 1 juni 2020 kosten in rekening gebracht voor telefonisch en/of remote support. Na een telefonisch en/of remote support sessie ontvangt u van ons een factuur voor de uitgevoerde werkzaamheden. Werkzaamheden worden per blok van 15 minuten gefactureerd. Wij rekenen € 25,- (excl. btw) per kwartier. Uiteraard is dit tarief veel voordeliger dan een servicemonteur op locatie.
Indien het verzoek tot ondersteuning niet direct afkomstig is van uw praktijk, maar van iemand die handelt namens uw praktijk (zoals bijvoorbeeld een ICT firma of systeembeheerder die support vraagt voor een situatie/probleem bij u in de praktijk), dan zullen wij de kosten voor onze service aan de praktijk doorbelasten (onder vermelding van de naam en firmanaam van degene die support verzocht).
AVG
Via onze Remote Support dienstverlening kunnen wij in aanraking komen met persoonsgegevens die op uw systeem opgeslagen zijn. In dat geval is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing en dient u met ons een verwerkersovereenkomst af te sluiten. Een voorbeeld hiervan kunt u hier vinden. U wordt verzocht alle privacy gevoelige informatie en programma’s af te sluiten welke niet benodigd zijn voor onze Remote Support dienstverlening.
Heeft u nog vragen m.b.t. telefonisch en/of remote support? Dan kunt u contact opnemen met onze experts via +31 (0)78 700 97 76.
Download uw software
U kunt TeamViewer via de onderstaande knop direct downloaden, na het starten van TeamViewer krijgt u een Client ID en password. Wij verzoeken u deze informatie door te geven aan de engineer van DentalDigit.
Als alternatief maken wij ook gebruik van Iperius Remote. Door op de onderstaande Iperius Remote knop te klikken wordt u automatisch verwezen naar de download pagina van Iperius Remote.